چطوری باید ازدندان هایمان مراقبت کنیم

سه شنبه 8 خرداد 1397
6:24
www.Alinaseri.ir

چطوری باید از دندانها مراقبت کنیم

چطوری باید از دندانها مراقبت کنیمReviewed by کلینیک دندانپزشکی on Jan 1Rating:

4688_image

مسواک زدن و نخ دندان ازمهم ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید و برای حفظ دندانها و لثه ها ضروری است .فلوراید، شایع ترین مواد تشکیل دهنده فعال در خمیر دندان است، آن چیزی است که مانع از حفره دندان میشود. بنابراین همیشه باید مطمئن شوید که خمیر دندان حاوی فلوراید باشد.

مراقبت از بهداشت دهان و دندان همچون مراقبت از بدن شما اهمیت ویژه ای دارد. بیشتر مردم در مراقبت از بدن، ذهن و سلامت جسمانی خود برنامه‌هایی دارند، اما دندان هایشان را فراموش می‌کنند. اگر به دندان‌های خود بی توجهی کنید، اغلب دچار مشکلات حادی خواهید شد که به عمل جراحی و درمان های جدی ختم خواهد شد.

پس بهتر است در عوض دست و پنجه نرم کردن با چنین مشکلات دردناک، از وقوع آن‌ها جلوگیری کنید و دندان‌هایتان را زیبا نگاه دارید. از دستوراتی که پیرامون مراقبت از دندان برایتان فهرست کرده‌ایم پیروی کنید، تا خیالتان راحت باشد که از دندان هایتان به درستی مراقبت می‌شود.

راهنمای مراقبت از دندان

۱. دو بار در روز دندان هایتان را مسواک بزنید.

شما باید حداقل در صبح پس از برخواستن از خواب، و در شب پیش از اینکه به رختخواب بروید، دندان هایتان را مسواک بزنید. مسواک زدن پس از هر وعده ی غذایی نیز بسیار مفید است.

۲. از نخ دندان استفاده کنید.

استفاده از نخ دندان هم، اگر از مسواک زدن مهم‌تر نباشد، کم اهمیت‌تر نیست. نخ دندان باعث می‌شود تا پلاک و غذاهای باقی مانده در بین دندان هایتان که مسواک نمی‌تواند آن‌ها را تمیز کند، پاکسازی نماید.

۳. دهانشویه استفاده کنید.

دهانشویه ها محصولات آنتی باکتریال قوی‌ای هستند که به حذف باکتری های داخل دهان شما کمک بسزایی می‌کنند. این باکتری ها می‌توانند باعث بوی بد دهان، بیماری‌های لثه و حتی پوسیدگی دندان شوند.

۴. غذاهای سالم بخورید.

حفظ یک رژیم غذایی سالم در جلوگیری از مشکلات سلامت دهان و دندان بسیار مهم است. غذاهای نشاسته ای، شیرین و چنین غذاهای نامرغوب علاوه بر مشکلاتی که برای بدنتان ایجاد می‌کنند می‌تواند باعث پوسیدگی دندان‌های شما شود.

۵. از هله هوله خوردن بپرهیزید.

خوردن تنقلات و هله هوله بین وعده‌های غذایی، می‌تواند دندان‌های شما را بیشتر مستعد پوسیدگی کند.

۶. از نوشیدنی های گازدار دوری کنید.

نوشیدنی های شیرین و گازدار، همچون نوشابه، حاوی اسیدهای مضری هستند که می‌توانند به دندان‌های شما آسیب برسانند. بهرحال اگر در یک مهمانی یک لیوان نوشیدنی گازدار نوشیدید، حتما دندان هایتان را پس از آن با آب بشویید.

۷. سیگار کشیدن را ترک کنید.

نه تنها سیگار کشیدن برای بدن شما ضرر دارد، بلکه می‌تواند باعث لک شدن دندان ها، بدبو شدن تنفس و افزایش خطر ابطلا به سرطان دهان شود.

۸. آدامس بدون قند بجوید.

آدامس بدون قند می‌تواند با بوی بد دهان و پوسیدگی دندان‌هایتان مبارزه کند. بی‌وقفه بجوید!

۹. به دندانپزشک مراجعه نمایید.

مراجعه ی مداوم و منظم به دندانپزشک و چک آپ دهان و دندان، به شما اطمینان خواهد داد که هیچگونه بیماری مخفی دندان ندارید.

۱۰. پیرسینگ دهان.

پیرسینگ اعضای دهان همچون لب و زبان، شاید از نظر فشن کار باحالی باشند، اما به هیچ وجه برای بهداشت دهان و دندان شما خوب نیستند. این کار می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک، عفونت و آسیب های عصبی شود.

منبع- گینس


موضوعات: مطالب پزشکی,
[ بازدید : 1179 ] [ امتیاز : 3
]

مطالب مرتبط

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر