پرطرفدارترین مطالب

سه شنبه 15 خرداد 1397
14:26
www.Alinaseri.ir

گوگل لیست پرطرفدارترین موضوعات سرچ شده خود در سال 2015 را منتشر کرد


در واپسین روزهای سال 2015 میلادی به سر می بریم و در حالی که زمان زیادی تا آغاز سال جدید باقی نمانده، گوگل تصمیم گرفته که با بررسی داده های ثبت شده خود در بازه زمانی یک ساله اخیر، تصویری از مواردی که به بیشترین دفعات در آن جستجو شده اند را در اختیارمان قرار دهد.

این گزارش بخشی به نام «سالی که گذشت از نقطه نظر سرچ» دارد و در آن، کلمات و عبارات جستجو شده مرتبط با رویدادهای مهم طبقه بندی شده اند که طیف گسترده ای از موضوعات از بحران مهاجران گرفته تا فروپاشی اقتصاد یونان و رسوایی اخیر فولکس واگن در مورد سرپوش گذاشتنش بر تصاعدات کربنی محصولات آن را می توان مشاهده نمود.

در ادامه این مطلب با دیجیاتو همراه باشید.

در این میان، بیشترین سرچ ها عبارات مرتبط با حملات پاریس را در بر می گیرند و از ماه نوامبر تا کنون، بیش از 897 میلیون نفر از مردم سراسر دنیا اطلاعات مرتبط با این رخداد را از طریق گوگل جستجو کرده اند.

نخستین جستجوها دقایقی بعد از بروز این حملات صورت گرفته و تا به امروز ادامه پیدا کرده اند. در واقع، ما با کاربرانی از سرتاسر دنیا روبرو هستیم که عباراتی نظیر «Pray for Paris چیست؟»، «ISIS چیست؟» و «کدام گروه موسیقی در پاریس در حال اجرا بوده است؟» را جستجو کرده اند.

البته حوادث تروریستی دیگری نیز بارها و بارها در گوگل جستجو شده اند که از آن جمله می توان به تیراندازی های اخیر در سن برناردینو و چاتانوگا اشاره نمود که همگی در زیرگروه «کنترل سلاح های گرم» در ایالات متحده جای می گیرند.

جالب است بدانید که بعد از حوادث تروریستی پاریس، جستجوی موضوعات مرتبط با این شهر نیز افزایش قابل توجهی را تجربه کرد. یکی دیگر از موضوعاتی که طبق گزارش گوگل بیشترین میزان توجه را از سوی کاربران دریافت کرده شصت و دومین سالگرد سلطنت ملکه الیزایت دوم است که طولانی ترین دوره سلطنت در انگلستان محسوب می شود.

در این ماه، نام ملکه الیزابت دوم بارها و بارها در خبرها شنیده شد و با نزدیک شدن سالگرد سلطنت وی یعنی ماه سپتامبر، آمار جستجوهای در گوگل نیز در مورد او افزایش پیدا کرد.

اما این جستجوها پرسش های متنوعی را شامل می شد و برای نمونه کاربران دوست داشتند بدانند که «چرا ملکه الیزابت، دو تاریخ تولد دارد» یا حتی «ملکه انگلستان اصلا چه کار می کند؟».

جنگ ستارگان (Star Wars) نیز از دیگر موضوعات مورد علاقه کاربران گوگل در سال 2015 میلادی بوده و هر چه به زمان اکران نسخه تازه آن به نام The Force Awakens یا نیروی بیدار نزدیک تر می شدیم، تعداد بیشتری از سرچ های گوگل نیز به آن اختصاص می یافت.

در سالی که گذشت، بیش از 155 میلیون سرچ در رابطه با جنگ ستارگان از طریق گوگل انجام گرفت و از این میان Darth Vader کاراکتری است که بیشترین آمار جستجو را به خود اختصاص داده و نیمی از سرچ های مربوط به کاراکترهای این فیلم در رابطه با این شخصیت بوده است.

اما بعد از این رویدادهای مهم جهانی، با موضوعاتی عجیب در لیست منتشر شده گوگل روبرو می شویم که مواردی چون به یک بازی آنلاین برای موبایل و سری جدید فیلم Fast and the Furious را در بر می گیرد.

ضمنا در نظر داشته باشید، با وجود آنکه حدودا یک میلیارد نفر از جمعیت دنیا به دنیال اطلاعاتی در مورد حوادث تروریستی پاریس می گشتند، عبارت «پاریس» [به تنهایی و بدون هیچ پسوند یا پیشوندی] جایگاه پنجم جهانی را در ترندهای گوگل از آن خود کرده است.

اما بازی آنلاینی که در بالا به آن اشاره شد و حدودا در ماه آگست سال 2015 به شهرت رسید Agario نام دارد که در مورد مقابله با حباب هاست. در گزارش گوگل همچنین به Fallout 4، Furious 7، Jurassic World و American Sniper اشاره شده که در زمره 10 بازی و فیلم نخست جستجو شده جای گرفته اند و در زمان معرفی شان بیشترین توجه را از سوی کاربران به خود اختصاص داده اند.

Ronda Rousey از هنرمندان مطرح آمریکایی است که به خاطر رقابتش با بوکسور معروف، Holly Holm، در لیست پرمخاطب ترین موضوعات سرچ شده در گوگل جای گرفت.

در این قسمت توجه شما را به پرمخاطب ترین عناوین سرچ شده [به تفکیک موضوع] به صورت لیست وار جلب می کنیم:

10 موضوع برتر سرچ شده در حوزه تکنولوژی های مصرفی

  1. iPhone 6s
  2. Samsung Galaxy S6
  3. Apple Watch
  4. iPad Pro
  5. LG G4
  6. Samsung Galaxy Note 5
  7. Samsung Galaxy J5
  8. HTC One M9
  9. Nexus 6P
  10. Surface Pro 4

10 فیلم برتر سرچ شده در گوگل:

  1. Jurassic World
  2. Furious 7
  3. American Sniper
  4. Fifty Shade of Grey
  5. Minions
  6. Spectre
  7. Straight Outta Compton
  8. Mad Max
  9. Prem Ratan Dhan Payo
  10. Birdman

در میان موضوعات مهم خبری نیز می توان به مواردی نظیر طوفان پاتریشیا، داعش، نپال، ال کاپو، یونان، شورش ها در بالتیمور، سن برناردینو و طوفان خواکین اشاره نمود.


[ بازدید : 1111 ] [ امتیاز : 3
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر