داستان

جمعه 18 خرداد 1397
17:46
مینا

داستان هایی شگفت از عذاب قبر

داستان هایی شگفت از عذاب قبر

1- عذاب قبر به علت بد اخلاقی

شهید مطهری (ره) رویایی را از یکی از علما نقل می کند : ایشان یک روز ضمن درس در حالی که دانه های اشکشان بر روی محاسن سفیدشان می چکید این خواب را نقل کرده و فرمودند : در خواب دیدم مرگم فرا رسیده است. مردن را همان طوری که برای ما توصیف شده است در خواب یافتم. خویشتن را جدا از بدنم می دیدم و ملاحظه می کردم که بدن مرا به قبرستان برای دفن حمل می کنند ، مرا به گورستان بردند و دفن کردند و رفتند. من تنها ماندم و نگران که چه بر سر من خواهد آمد ؟ ناگهان سگی سفید وارد قبر من شد در همان حال احساس که این سگ تندخویی من است که تجسم یافته و به سراغ من آمده است مضطرب بودم که حضرت سیدالشهداء ع تشریف آوردند و به من فرمودند : غصه نخور من آن را از تو جدا می کنم !

2- فرزند صالح و رفع عذاب قبر

در حدیثی حضرت رسول ص فرمود : که حضرت عیسی بن مریم ع بر قبری که صاحب آن قبر را عذاب می کردند گذشت. پس از یک سال دوباره حضرت عیسی ع از آن جا عبور کرد و دید که عذاب از صاحب آن قبر برداشته شده است ، پس گفت : ای پروردگار من سال قبل که از کنار این قبر گذشتم صاحبش در عذاب بود و امسال که بر او گدشتم می بینم عذاب از او برداشته شده است ؟! به عیسی ع وحی رسید که ای روح الله ! صاحب این قبر فرزند صالحی داشت که به حد بلوغ رسیده بود پس راهی را اصلاح و درست کرد و یتیمی را پناه داد و من هم صاحب قبر را به سبب عملی که فرزندش انجام داد آمرزیدم !

3- عذاب قبر ستم کننده به فرزند حضرت زهرا س

سید جلیل و عارف گرانقدر سید محمدعلی عراقی ، از معدود کسانی است که خدمت حضرت صاحب الامر عج رسیده اند می گوید : در ایام جوانی در یکی از روستاهای عراق ساکن بودم. در آن ایام شخصی را می شناختم وفات نمود. از همان شبی که او را دفن نمودند به مدت چهل شب ، در وقت مغرب آتشی از قبر نمایان می شد و ناله جانسوزی از آن قبر به گوشم می رسید. در یکی از شبها چنان ناله و فزع آن شخص شدت پیدا کرد که از شدت ترس لرزه بر اندامم مستولی شد. به گونه ای که نتوانستم خود را نگه دارم و نزدیک بود که حالت غش بر من عارض شود. بعشی از بستگانم که از حال من مطلع بودند مرا برداشته و به خانه دیگری بردند و پس از مدت زمانی به خود آمدم. از این حالت که از آن شخص دیده شده بود ، بسیار متعجب بودم ، زیرا او کسی بود که وظایف شرعی خود را انجام می داد. مقداری جستجو کردم تا علت این عذاب را بفهمم ، تا اینکه معلوم شد آن شخص در زمان حیاتش مدتی مباشر عمل دیوانی محله خود بود و از شخص سیدی که در آن محله بود وجه تحمیلی دیوانی می خواست و چون سید قدرت مالی برای دادن نداشت مدتی او را حبس کرده و برای دریافت آن، مدتی او را به سقف خانه خود آویخته بود.

4- عذاب قبر به خاطر خیانت به خلق الله

بیهقی از عبدالحمید بن محمود نقل می کند که ابن عباس بودیم که مردی آمد و گفت : به حج می آمدیم که در محلی به نام صفاح یکی از همراهان ما از دنیا رفت. برایش قبری کندیم که دفنش کنیم ، دیدیم مار سیاهی لحد (قبر) را پر کرد. قبر دیگری کندیم باز دیدیم مار آن قبر را پر کرده ، قبر سوم را کندیم ، باز مار در آن نمایان شد. جنازه را بی دفن گذاشته ، پیش تو برای چاره جویی آمدیم. ابن عباس گفت : آن مار عمل اوست ، بروید او را در یک طرف قبر بگذارید ، اگر تمام زمین را بکنید مار در آن خواهد بود برگشته و او را در یکی از قبرها انداختیم ، چون از سفر برگشتیم پیش همسرش رفته و خبر مرگ او را داده و از کارهای شخصی مرده سوال کردیم. زن می گفت : او آرد می فروخت ، غذای خانواده خود را از ( خالص ) آن برمی داشت ، سپس به مقداری که برمی داشت کاه و نی خرد کرده ، قاطی می کرد ، می فروخت.

5- عواقب بی اعتنایی به نماز

پیامبر اسلام ص می فرماید : ای فاطمه ! هر کسی از مردان یا زنان به نماز بی اعتنایی کند خداوند او را به پانزده عقوبت مبتلا گرداند که شش تا در دنیا و سه تا هنگام مرگ و سه تا در قبر و سه تا در قیامت دامنگیر انسان می شود :

الف) شش مورد در دنیا : برداشتن برکت از عمر ، برداشتن برکت و روزی ، محو سیمای صالحین از چهره و رخسار ، بی اجر ماندن اعمال ، عدم قبول دعا ، عدم مشمولیت دعای نیکان

ب) سه مورد در هنگام مرگ : ذلیل خواهد مرد ، تشنه خواهد مرد ، گرسنه خواهد مرد

پ) سه مورد در قبر : ملکی او را شکنجه می کند ، قبر او تنگ می شود ، قبر او تاریک می شود

ت) سه مورد در قیامت : (او را) وارونه به زمین خواهند کشید ، سخت مورد محاسبه قرار می گیرد ، خدا به او نظر رحمت نخواهد داشت و به عذابی دردناک گرفتار می گردد

6- عذاب قبر سخن چین

شیخ صدوق ره در حدیثی طولانی از حضرت رسول ص روایت کرده که هر کس نمامی و سخن چینی کند ما بین دو نفر ، حق تعالی مسلط کند در قبر بر او آتشی را که او را تا روز قیامت بسوزاند. و چون از قبر بیرون آید بر او چهار مار سیاه بزرگ که گوشت او را به دندان بکند ، مسلط فرماید تا داخل جهنم شود.

7- عذاب قبر چشم چران

حضرت رسول اکرم ص فرموده است که هر کس چشم خود را از نگاه به نامحرم پر کند ، حق تعالی او را در روز قیامت در حالی که به میخ های آتسین میخ دوز کرده باشند محشور فرماید ، تا زمانی که حق تعالی ما بین مردم حکم فرماید ، سپس امر می کند او را به آتش ببرند.

8- عذاب قبر شراب خوار

حضرت رسول اکرم ص فرمود : شراب خوار در روز قیامت در حالی که رویش سیاه ، و چشمانش کبود و کنج دهانش مایل و کج و آب دهانش جاری است و زبانش را از قفا بیرون کشیده باشند محشور می شود.

9- عذاب قبر به خاطر غیبت

جابر بن عبدالله انصاری ره می گوید : همراه پیامبر ص عبور می کردیم تا به کنار دو قبر رسیدیم. آن حضرت فرمود صاحبان این دو قبر اکنون عذاب می شوند و عذاب یکی از آنها از این روست که در دنیا غیبت می کرد ، و عذاب دیگری از این رو است که از پاشیدن قطرات ادرار به بدنش پرهیز نداشت. سپس پیامبر ص چوب تازه ای طلبید و آن را دو نیم کرد. فرمود : هر کدام را در یکی از آن دو قبر فرو کنید ، همین کار را انجام دادیم ، فرمود : تا هنگامی که دو چوب تازه و تر هستند ، آنها عذاب نمی شوند.

10- عذاب قبر کشنده برادر امام حسین ع

در دارالسلام نوری از کتاب ثواب الاعمال صدوق ره نقل کرده است که پس از واقعه کربلا ، جوانی زیباروی که در وجاهت کم نظیر بود و جزء لشکریان کربلا و کشنده یکی از برادران امام حسین ع بود. او می گوید دیدم که صورتش مثل قیر سیاه شده و مانند نی باریک و ناتوان شده است. احوالش را از همسایگانش پرسیدم گفتند : از وقتی که از سفر برگشته هر شب که می خوابد آن قدر ناله می کند و ضجه وزند که ما را هم از خواب بیدار می کند. نزدش رفتم و احوالش را از خودش گرفتم. گفت : شب ها آن جوان هاشمی مقتول می آید و مرا به سوی آتش می کشاند. آن قدر ناله می کنم که از خواب بیدار می شوم. این ناله و سیاهی چهره یکی از هزارها از عذاب بعدش هست که در این عالم پیدا شده است.

منبع :khaneyetarik.persianblog.ir


[ بازدید : 1083 ] [ امتیاز : 3
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر