چرادرب یخچال درست بسته نمیشود

يکشنبه 20 خرداد 1397
0:07
www.Alinaseri.ir

چرا درب یخچال فریزر درست بسته نمی‌شود

چرا درب یخچال فریزر درست بسته نمی‌شود

اگر درب یخچال فریزرتان درست بسته نمی‌شود، باید در اسرع وقت برای تعمیر یخچال فریزر اقدام کنید. بسته نشدن درب یخچال فریزر، علاوه بر افزایش مصرف انرژی و قبوض برق، باعث خراب شدن خود یخچال فریزر هم می‌شود؛ به این دلیل که کمپرسور یخچال فریزرمجبور می‌شود بیشتر کار کند تا بتواند یخچال فریزر را خنک نگه دارد. لازم به گفتن نیست که حتی ممکن است غذاهای داخل یخچال فریزر زودتر از معمول فاسد شوند.

بسته نشدن در یخچال، به یکی از سه دلیل احتمالی زیر است:

۱. یک چیزی جلوی بسته شدن درب یخچال را می‌گیرد

برطرف کردن این موضوع عملا کاری ندارد. فقط کافی است مواد غذایی چیده شده داخل یخچال را کمی جابه‌جا کنید تا درب یخچال فریزربسته شود؛ و اگر مشکل از چینش مواد غذایی نبود، قفسه‌های داخل یخچال را چک کنید که از جایشان درنیامده باشند. در این صورت آنها را درست جا بیاندازید.

2. درزگیر درب پیچ خورده یا شل شده است

درزگیر پلاستیکی درب که دورتادور قسمت داخلی درب یخچال فریزرقرار دارد را بررسی کنید. کار درزگیر است که از خروج هوای سرد داخل به خارج، و از ورود هوای گرم خارج به داخل یخچال فریزرجلوگیری کند. اگر درزگیر پیچ بخورد یا شل شود، مانع از بسته شدن درب می‌شود؛ که در این صورت باید درزگیر را عوض کنید.

با استفاده از یک برگه کاغذ می‌توانید درزگیر درب را امتحان کنید. یک برگه کاغذ را لای درب گذاشته و درب را ببندید. بعد کاغذ را بکشید. اگر کاغذ بیرون آمد علامت این است که درزگیر مشکل دارد و باید عوض شود.

3. بدنه یخچال فریزرتراز نیست

بدنه یخچال فریزرتراز نیست یا گیره‌های درب تنظیم نیستند یا لولاهای درب مشکل دارند. برای تراز کردن یخچال فریزر، از یک تراز استفاده کنید. تراز را روی خود بدنه یخچال فریزر بگذارید نه روی درب! اگر حباب تراز در مرکز قرار نگرفت، یعنی باید یخچال فریزر را تراز کنید. با پیچاندن پایه‌های زیر یخچال، آن را تراز کنید تا حباب در مرکز قرار بگیرد.

گاهی اوقات به دلیل باز و بسته شدن‌های مکرر درب یخچال فریزر، لولاهای یخچال فریزر از حالت تنظیم خارج می‌شوند. این را هم می توانید با تراز مشخص کنید. برای تنظیم لولاها حتما به کمک یک تعمیرکار نیاز دارید چون باید لولاها را شل کنید و دوباره تنظیم کنید. البته این فرایند بسته به مدل یخچال فریزر متفاوت است، بنابراین به دفترچه راهنما یخچال فریزر رجوع کنید.


[ بازدید : 1260 ] [ امتیاز : 3
]

مطالب مرتبط

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر