محمدثلاث امروز اعدام شد97/3/28

دوشنبه 28 خرداد 1397
11:29
www.Alinaseri.ir

دادسرای عمومی و انقلاب تهران خبر داده حکم قصاص محمد ثلاث، یکی از دراویش گنابادی نعمت‌اللهی که به اتهام قتل سه نفر به اعدام محکوم شده بود، صبح روز دوشنبه اجرا شد.

آقای ثلاث، ۵۰ ساله متهم بود که روز ۳۰ بهمن و هم‌زمان با درگیری دراویش گنابادی معترض و مأموران پلیس در محدوده خیابان پاسداران تهران، با اتوبوس به سمت گروهی از مأموران رانده و سه نفر از آنها را کشته است.

زینب طاهری، وکیل آقای ثلاث در توییتر خود نوشته که جسد موکلش بدون اجازه خانواده‌اش در قبرستانی در بروجرد دفن شده است. به گفته خانم طاهری مراسم خاکسپاری با "حضور ۲۰۰ مامور ضد شورش" برگزار شده است.

محمد ثلاث در اواخر اسفند و کمتر از یک ماه بعد به وقوع حادثه با آنکه اتهاماتش را نپذیرفته بود به اعدام محکوم شد که این حکم را ماه گذشته دیوان عالی ایران تایید کرد.

روز گذشته از وکیل آقای ثلاث نقل شده بود که موکلش در زندان رجایی‌شهر "در شرایط قرنطینه قبل از اعدام" قرار گرفته و احتمالا سحرگاه دوشنبه اعدام خواهد شد.

روز یکشنبه از خانواده محمد ثلاث هم خواسته شد که "برای آخرین" ملاقات با او به زندان رجایی‌شهر بروند.

Image copyright@FARHADNOURIمحل دفن محمد ثلاث
Image captionمحل دفن محمد ثلاث

نرگس ثلاث، دختر محمد ثلاث، به بی‌بی‌سی فارسی گفته بود که او ساعت سه بعد از ظهر یکشنبه با پدرش ملاقات کرده است.

به گفته زینب طاهری شواهد تازه‌ای به دست آمده بود که نشان می‌داد که آقای ثلاث راننده اتوبوسی که با ماموران نیروی انتظامی برخورد کرده، نبوده است.

خانم طاهری از آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، خواست که او را عفو و حکم اعدام او را لغو کند.

در روزهای اخیر موجی از درخواست‌ها برای توقف حکم اعدام محمد ثلاث از سوی فعالان سیاسی ایران، سازمان‌های حقوق بشر، گروهی از نمایندگان پارلمان اروپا و کاربران شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده بود که خواهان اعاده دادرسی بودند.

گاهشمار پرونده محمد ثلاث

منبع بی بی سی دات کام

[ بازدید : 1256 ] [ امتیاز : 3
]

مطالب مرتبط

نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر