آموزش موسیقی

کانال اشعار،جملات وعکس نوشته های عاشقانه علی ناصری


لینک کانال ما در تلگرام لطفا عضوشوید

اشعار و عکس نوشته های عاشقانه

جهت عضویت اینجا کلیک کنید



موضوعات: زیباترین اشعار عاشقانه جدید,جملات عاشقانه بامعنی وجدید,آموزش وبلاگ نویسی حرفه ای وسئو وبلاگ وسایت,زشت ترین،زیباترین وپرطرفدارترین اسم های دخترانه وپسرانه,مطالب درباره عشق وعاشقی و ازدواج,چاق و لاغرشدن خیلی سریع وبدون عوارض جانبی,قشنگ ترین مطالب های علمی،آموزنده و...,اولین و شلوغ ترین چت روم در ایران,پربازدیدترین ومعروفترین سایت های تبلیغاتی رایگان,بهترین وزیباترین مکان های دیدنی استان اصفهان,آموزش موسیقی,فروش راحت ترین نت ارگ، فروش حرفه ای ترین اشعار برای آهنگ,تصاویرعلی ناصری,آسان ترین راهای کسب درامد از اینترنت,زیباترین داستان های جدید وقدیمی وخبرهای مهم,پخش عمده و تکی موبایل به قیمت عالی,مراکز عمده فروشی ها وتولیدی هادرایران,آگهی های استخدام و کاریابی درسراسرایران,تبلیغات فروشگاها شرکت هاو...,معرفی لینک کانال های تلگرام,عاشقانه ترین عکس نوشته های جدیدغمگین وشاد,طالع بینی و گرفتن فال واقعی,دانلودبرنامه اندروید رایگان بالینک مستقیم ,
بازدید : 2536امتیاز :3

چگونه صدای خوبی داشته باشیم؟

چگونه صدای خوبی داشته باشیم؟
داشتن یک صدای خوب برای همه ی مردم اهمیت دارد این موضوع برای افرادی که بنا به اقتضای شغلی شان استفاده کنندگان حرفه ای از صدا می باشند یعنی معلم ها، خوانندگان حرفه ای ،قاریان قرآن ،گویندگان و افرادی از این قبیل اهمیت دوچندان دارد. در اینجا به اختصار به ۱۰ مورد برای داشتن کیفیت صوتی بالاتر اشاره می کنیم . مواردی که رعایت کردنشان ساده و رعایت نکردنشان به شدت مشکل آفرین خواهد بود.

از بلند صحبت کردن و داد زدن بپرهیزید.
پس از ۱ ساعت استفاده ی مداوم از صدا حداقل ۵ دقیقه به حنجره تان استراحت دهید.
از صاف کردن مکرر گلو یا سرفه های زیاد بپرهیزید. در صورتی که علت سرفه بیماری می باشد سریعا نسبت به درمان مناسب آن اقدام نمایید .

از صحبت کردن طولانی با سر پایین بپرهیزید. این کار فشار زیادی به حنجره تان وارد می کند.
از زیاد صحبت کردن در محیط های پر سرو صدا بپرهیزید.
هنگامی که صدایتان به دلیل سرماخوردگی یا آلرژی گرفته است ،زیاد صحبت نکنید.

از خوردن زیاد نوشیدنی های کافئین دار و گاز دار بپرهیزید. کافئین موجب خشکی گلو می شود.
از پچ پچ کردن به مدت طولانی پرهیز نمایید. این کار فشار زیادی به حنجره وارد می کند.
در صورت ابتلا به بیماری های معده سریعا نسبت به درمان اقدام نمایید . بازگشت اسید معده به حنجره آسیب جدی وارد می کند.
سیگار نکشید و همچنین در طول روز به میزان کافی آب بنوشید.

در صورتی که موارد گفته شده را رعایت می کنید و باز هم کیفیت صدای مطلوبی ندارید حتما به آسیب شناس گفتار و زبان برای بررسی مشکل و درمان مراجعه نمایید.

وحیده سلطانی – آسیب شناسی گفتار و زبان



فروش شعر پاپ ورپ اینجا کلیک کنید
سلفژ درموسیقی چیست اینجا کلیک کنید
شاعر خوب کسیت اینجا کلیک کنید
فروش نت کیبورد ارگ اینجا کلیک کنید

موضوعات: آموزش موسیقی,
بازدید : 3668امتیاز :3

سلفژدرموسیقی چیست؟


سلفژ در موسیقی چیست؟
سلفژ (به فرانسوی: Solfège) در موسیقی، تکنیکی آموزشی برای آواز خوانی است که در آن هر نت میزان با سیلاب خاصی که سیلاب سلفژ ( یا سلافا سیلاب) نامیده می‌شود، خوانده می‌شوند. هفت سیلاب که عملاً استفاده می‌شوند عبارت‌اند از:دو، ر، می، فا، سل، لا، سی (یا تی).
برای سلفژ تعاریف متعددی بیان می‌شود، سلفژ را می توان خواندن یک سری نت ها به صورت پی در پی و پشت سر هم و با رعایت قوانین نت ها و سکوت ها و … معرفی کرد. پایه ی یادگیری سلفژ دانستن ارزش زمانی هر نت است و در کنار این باید ارزش زمانی هر سکوت را نیز بدانیم.

تقسیمات صدای انسان
۱- سوپرانو :صدای زیر زنانه
۲-متسو سوپرانو : صدای متوسط زنانه
۳-کنترالتو : صدای بم زنانه
۴- تنور : صدای زیر مردانه
۵- باریتون : صدای بم یا صدای متوسط مردانه
۶- باس : صدای بم مردانه و بهترین صدای مردانه
علم سلفژ در موسیقی
به طور خلاصه؛ خواندن و نوشتن نتهای موسیقی را که اغلب با آموزش تئوریک همراه است « سلفژ » می گوییم. ۳ رکن اساسی را می توان در آن تفکیک نمود که عبارتند از: خواندن ( نت خوانی ) نوشتن ( دیکته موسیقی) تئوری موسیقی که مفهوم سلفژ را می توان به مورد اول نزدیکتر دانست.سلفژ از دروس مهم و همیشگی هنرستان ها، دانشگاه ها و کنسرواتورهای موسیقی دنیا می باشد و تمام نوازندگان، خوانندگان، آهنگسازان، تنظیم کنندگان موسیقی و رهبران ارکستر و تمام فعالان عرصه موسیقی باید تسلط کامل بر روی این درس داشته باشند.

در سلفژ سه مبحث به طور متناوب و جداگانه آموزش داده می شوند:
- صدا خوانی (به ایتالیایی: CANTATI) (کانتاتی)
- وزن خوانی (به ایتالیایی: PARLATI ) (پارلاتی)
- دیکته موسیقی (به انگلیسی: MUSIC DICTATION)

۱- کانتاتی CANTATI :
کانتاتی به معنی خواندن صدا و فرکانس نت ها به شکل صحیح و دقیق است. دراین درس هنرجو این توانایی را پیدا می کند که صدای هر نت دقیقا آن گونه که هست بخواند. یعنی به طوری که اگر نت دو به همراه پیانو خوانده شود، صدایی که از حنجره فرد خارج می شود دقیقا با پیانو یکسان است. در نهایت هنرجو در این درس توانایی خواندن انواع نت را به طور دقیق و در گام های مختلف پیدا می کند.

۲- پارلاتی PARLATI (وزن خوانی):
جهان را ریتم به نظم کشیده و موسیقی بدون ریتم حکم نقاشی بدون قلم و رنگ رو دارد.از این رو مطالعه ی انواع وزن ها و الگوهایی ریتمی برای هر علاقه مند به موسیقی بسیار مهم و ضروری می باشد. وزن خوانی(پارلاتی) در واقه همان خواندن کشش نت هاست.

۳-دیکته موسیقی MUSIC DICTATION:
در دیکته، دیکته ریتم و دیکته صدا به طور متناوب کار می شود و هنر جو با ممارست و تمرین فراوان توانایی نوشتن نت موسیقی که می شنود را پیدا می کند.



فروش شعر پاپ ورپ اینجا کلیک کنید
چگونه صدای خوبی داشته باشیم اینجا کلیک کنید
شاعر خوب کسیت اینجا کلیک کنید
فروش نت کیبورد ارگ اینجا کلیک کنید

موضوعات: آموزش موسیقی,
بازدید : 3625امتیاز :3

شاعرخوب کیست؟

شاعرخوب کیست؟
شاعر از زبان نظامی عروضی
اما شاعر باید که سلیم الفطره [پاک سرشت ] ، عظیم الفکره [بزرگ اندیشه] ، صحیح الطبّع [درست قریحه] ، جیدّ الرویه [نیکو تفکر] ، دقیق النظر [باریک بین] باشد.
در انواع علوم متنوع باشد و در اطراف رسوم مستطرف [از استطراف نو پیدا کردن ، خوش کردن و شگفت داشتن]، زیرا چنانکه شعر در هر علمی به کار همی شود هر علمی در شعر به کار همی شود.
و شاعر باید که در مجلس محاورت خوشگوی بود و در مجلس معاشرت خوشروی.
و باید که شعر او بدان درجه رسیده باشد که در صحیفه ی روزگار مسطور باشد و بر السنه ی احرار مقروء. [یعنی مردمان شعرش را حفظ کنند و بخوانند] بر سفائن [دفتر ها همین مجلات خودما! ] بنویسند ودر مدائن بخوانند [احتمالا جمع مدینه مد نظر بوده یعنی شهر ها]؛ که حظ اوفر و قسم افضل از شعر بقاء اسم است و تا مسطور و مقروء نباشد این معنی بحاصل نیاید [ یعنی کیف زیاد ! شاعری بیشتر بخاطر ماندگار شدن نام شاعر است پس اگر شعرش را مردم نخوانند که نامش در اذهان نمی ماند.( می گویم واقعا "حظ اوفر" شاعری به شهرت آن است؟؟!)]
و چون شعر بدین، درجه نباشد تأثیر او را اثر نبود و پیش از خداوند [ منظور شاعر شعر است ] خود بمیرد، و چون او را در بقاء خویش اثری نیست در بقاء اسم دیگری چه اثر باشد؟
اما شاعر بدین درجه نرسد الا که درعنفوان شباب و در روزگار جوانی بیست هزار بیت از اشعار متقدمان یاد گیرد، و ده هزار کلمه از آثار متأخران پیش چشم کند،[ بله؟؟ 20000 بیت از قدما باید از حفظ باشد و 10000 بیت از معاصرین را خوانده باشد؟ یعنی راهی جز این نیست که ما شاعر بشویم؟! ] و پیوسته دواوین استادان همی خوانند و یاد همی گیرد که در آمد و بیرون شد ایشان از مضایق و دقایق سخن بر چه وجه بوده است [ مدام دیوان اشعار قدما را بخواند و ببیند که چگونه مضامین سخت را در قید وزن و قافیه گرفتار می کردند خلاصه از روی دست آنها نگاه کند تا بیاموزد]، تا طرق و انواع شعر در طبع او مرتسم [ نقش پذیرد]شود و عیب و هنر شعر بر صحیفه ی خرد او منقش گردد، [ کنایه از اینکه آنقدر مطالعه کند تا خود صاحب رای شود و خوب و بد شعر را تشخیص دهد ] تا سخنش روی در ترقی دارد و طبعش به جانب علو میل کند.
هر کرا طبع در نظم شعر راسخ شد و سخنش هموار گشت روی به علم شعر آرد و عروض بخواند،[ از نظر نظامی عروضی بعد از این همه ریاضت تازه در این مرحله است که فرد باید عروض یا علم وزن شعر را که ما در دبیرستان می آموزیم ، بیاموزد ] و گرد تصانیف استاد ابوالحسن السرخسی البهرامی گردد چون غایة العروضین و کنزالقافیه، و نقد معانی و نقد الفاظ و سرقات و تراجم.
و انواع این علوم بخواند بر ِ استادی [ نزد استادی که این علوم را می داند] که آن داند، تا نام استادی را سزاوار شود، و اسم او در صحیفه ی روزگار پدید آید، تا آنچه از مخدوم و ممدوح بستاند حق آن بتواند گزارد در بقاء اسم.[ چون شاعری در زمان نظامی عروضی یعنی قرن ششم بیشتر حول مدح و قصیده بوده است او می گوید شاعر باید چنان خوب بار بیاید که در ازای پولی که می گیرد بتواند نام ممدوح را باقی نگه دارد]
و اما بر پادشاه واجب است که چنین شاعر را تربیت کند تا در خدمت او پدیدار آید و نام او از مدحت او هویدا شود، اما اگر ازین درجه کم باشد نشاید بدوسیم ضایع کردن [ اگر ازین کمتر بود پولت را حرامش نکن!] و به شعر او التفات نمودن خاصه که پیر بود، و درین باب تفحص کرده ام، در کل عالم از شاعر پیر بدتر نیافته ام، و هیچ سیم ضایع تر از آن نیست که به وی دهند.[ هیچ پولی این قدر حیف نمی شود که پول صله به شاعر پیر دادن!!]
ناجوانمردی[ یعنی پیر مرد نه نامرد!] که به پنجاه سال ندانسته باشد که آنچه من همی گویم بد است [ پیر مردی که در 50 سال! نفهمیده که آنچه می گوید شعر بدی است ] کی بخواهد دانستن؟ اما اگر جوانی بود که طبع راست دارد، اگر چه شعرش نیک نباشد، امید بود که نیک شود و در شریعت آزادگی تربیت او واجب باشد و تعهد او فریضه و تفقد او لازم.
اما در خدمت پادشاه هیچ بهتر از بدیهه گفتن نیست که به بدیهه طبع پادشاه خرم شود و مجلسها بر افروزد، و شاعر به مقصود رسد، و آن اقبال که رودکی در آل سامان دید به بدیهه گفتن و "زود شعری " ، کس ندیده است...

فروش شعر پاپ ورپ اینجا کلیک کنید
سلفژ درموسیقی چیست اینجا کلیک کنید
چگونه صدای خوبی داشته باشیم اینجا کلیک کنید
فروش نت کیبورد ارگ اینجا کلیک کنید

موضوعات: آموزش موسیقی,
بازدید : 4022امتیاز :3

تمامی حقوق این وب سایت متعلق به علی ناصری،شاعران جوان ایرانی،علی ناصری شاعر،اشعارعاشقانه جدید است.