پرطرفدارترین برنامه های داخلی جایگزین تلگرام

پنجشنبه 13 ارديبهشت 1397
9:17
www.Alinaseri.ir

از ابتدای این هفته دو شبکه اجتماعی و پیام‌رسان اینستاگرام و تلگرام با اختلالات جدی مواجه شده‌اند. بر اساس آمار کافه‌بازار، همین موضوع سبب شده است تا کاربران توجه بیشتری به سرویس‌های پیام‌رسان داخلی داشته باشند.

«امیر حقیقت»، مدیر روابط عمومی کافه‌بازار در گفت‌وگو با دیجیاتو، آماری را از تعداد نصب اپلیکیشن‌های پیام‌رسان ایرانی از دو ماه پیش تا کنون ارائه داد. به گفته حقیقت، پیام‌رسان سروش در دو ماه گذشته پیشرفت قابل توجهی را تجربه کرده است. این پیام‌رسان ایرانی دو ماه پیش مثبت ۲۰۰ هزار نصب داشته در حالی که اکنون به مثبت ۵۰۰ هزار نصب رسیده است.

در کافه‌بازار، در بخش اپلیکیشن‌های در حال پیشرفت نیز پیام‌رسان سروش در میان پیام‌رسان‌های ایرانی رتبه اول را به خود اختصاص داده است. «فرهاد مرادی»، مدیر روابط عمومی سروش در گفت‌وگو با دیجیاتو اشاره می‌کند که در روزهای اخیر، تعداد کاربران این پیام‌رسان افزایش چشم‌گیری داشته: «در ابتدای هفته جاری تعداد کاربران پیام‌رسان سرویس حدود ۱.۸ میلیون بود که اکنون از مرز ۲.۵ میلیون عبور کرده است.»

کافه بازار همچنین در خصوص سایر پیام‌رسان‌های ایرانی عنوان می‌کند که پیام‌رسان «بله» ۲ ماه پیش مثبت ۱۰۰ هزار نصب داشته است و امروز نیز همچنان ۱۰۰ هزار نصب دارد، پیام‌رسان «گپ» نیز از دو ماه پیش تا کنون مثبت ۵۰ هزار نصب دارد. پیام‌رسان ویسپی هم از دو ماه پیش تا کنون مثبت ۱۰۰ هزار نصب داشته است. بر همین اساس بیشترین رشد در میان پیام‌رسان‌های ایرانی به سروش تعلق می‌گیرد. با این حال رقابت ایرانی‌ها با تلگرام هنوز فاصله زیادی دارد و کافه‌بازار خبر می‌دهد که در مدت زمان دو ماه گذشته، حدود یک میلیون کاربر این پیام رسان را در موبایل‌های خود نصب کرده اند.

روابط عمومی کافه بازار در مورد آمار تلگرام خبر می‌دهد که این پیام‌رسان محبوب در ایران، دو ماه پیش با آمار مثبت ۱۶ میلیون نصب در کافه‌بازار روبه‌رو بوده است که این آمار امروز به مثبت ۱۷ میلیون رسیده است. بر اساس آماری که خود تلگرام آخرین بار ارائه داده بود، این سرویس بیش از ۴۰ میلیون کاربر در کشورمان دارد. با این حال تلگرام از ابتدای هفته جاری تا کنون مسدود شده است و وزیر ارتباطات وعده داده بود که عدم دسترسی کاربران به تلگرام، موقتی است.


منبع: digiato.com


[ بازدید : 1364 ] [ امتیاز : 3
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر