حس خوب روز اول مدرسه

جمعه 18 خرداد 1397
17:35
مینا

روز اول مدرسه ، مدرسه
روز اول مدرسه برای دانش آموزان و والدینشان روز بسیار مهمی است ، روزی که خاطره اش بعد از سالها هم از ذهن انسان پاک نمیشود.
بازدید : 5,974 نفر

روز اول مدرسه شروعی جدید برای دانش آموزان

اغلب روز اول مدرسه و سال تحصیلی جدید با معرفی معلم و برنامه های او برای ادامه سال شروع می شود و همین روز اول فرصت خوبی برای دوست شدن با فرد یا افراد مناسب است؛ دوستی ای برای یک سال تحصیلی. شاید بچه ها از سال قبل همکلاسی هایی را بشناسند، اما باید بدانند همیشه پیدا کردن دوست خوب مهم و مفید است. پس به بچه ها بیاموزیم که از همان روز اول با بچه های دیگر سلام و احوالپرسی کنند و برای یافتن دوستان خوب تلاش کنند.فال روزانه

فال روزانه

روز اول مدرسه فرصتی دوباره برای دیدن دوستان قدیمی است. دوستانی که بچه ها در طول تابستان از آنها دور بوده اند. همین بهانه خوبی است برای این که روز اول تبدیل به روزی خوب و دوست داشتنی شود. به علاوه آماده کردن وسایل مدرسه، از کیف و کفش و لباس گرفته تا لوازم التحریر نیز حس خوبی به بچه ها خواهد داد. این گونه آنها راحت تر و راضی تر روز اول مدرسه را پشت سر می گذارند.

بعضی از بچه های کوچک تر ممکن است روز اول مدرسه اندکی عصبی باشند یا حتی بترسند. در مواجه شدن با کلی چیزهای جدید، قدری ترس و اضطراب عجیب نخواهد بود؛ معلم های جدید، دوستان جدید یا حتی شاید مدرسه ای جدید. خوشبختانه این ترس ها و نگرانی ها زمان زیادی دوام ندارند و اغلب خود به خود و به مرور زمان رفع می شوند. اما نکته مهم این است که دوباره می خواهیم به مدرسه برویم، پس باید آماده باشیم.

اغلب روز اول مدرسه و سال تحصیلی جدید با معرفی معلم و برنامه های او برای ادامه سال شروع می شود. البته بعضی از معلم های خوش ذوق هم به شاگردانشان فرصتی می دهند تا خودشان را به بقیه همکلاسی ها معرفی کنند.معلم همان روزهای اول قوانین کلاس را با شاگردان در میان می گذارد. پس گوش به زنگ باشید تا این قوانین را طی سال فراموش نکنید.در ضمن، روز اول فرصت خوبی برای دوست شدن با فرد یا افراد مناسب است؛ دوستی ای برای یک سال تحصیلی. شاید بچه ها از سال قبل همکلاسی هایی را بشناسند، اما باید بدانند همیشه پیدا کردن دوست خوب مهم و مفید است. پس به بچه ها بیاموزیم که از همان روز اول با بچه های دیگر سلام و احوالپرسی کنند و برای یافتن دوستان خوب تلاش کنند.

روز اول مدرسه

روز اول مدرسه از روزهای به یاد ماندنی است

تغییر مدرسه و روز اول مدرسه جدید

ممکن است فرزند شما امسال از مدرسه ابتدایی به راهنمایی یا از راهنمایی به دبیرستان برود. این تغییر بظاهر ساده، ممکن است مشکلاتی را برای فرزندتان به وجود آورد. به عنوان مثال ممکن است در مقطع جدید معلم های بیشتری داشته باشند، شیوه آموزش و درس خواندن آنها هم با سال قبل تفاوت خواهد کرد و... معلم ها نیز معمولا از این تغییر آگاه هستند و به دانش آموز کمک می کنند تا با شرایط جدید بخوبی کنار آید، اما شما هم باید تحمل، صبوری و همراهی بیشتری داشته باشید.برای این که اولین روز مدرسه برای ما و دانش آموز تبدیل به روزی فوق العاده شود، خواب کامل شب قبل را فراموش نکنید. با این که شاید عادت کرده باشیم که بچه ها در فصل تابستان دیر بخوابند و دیر از خواب بیدار شوند، اما این عادت باید در دوران مدرسه کنار گذاشته شود.


حس خوب روز اول مدرسه

روز اول مدرسه فرصتی دوباره برای دیدن دوستان قدیمی است. دوستانی که بچه ها در طول تابستان از آنها دور بوده اند. همین بهانه خوبی است برای این که روز اول تبدیل به روزی خوب و دوست داشتنی شود. به علاوه آماده کردن وسایل مدرسه، از کیف و کفش و لباس گرفته تا لوازم التحریر نیز حس خوبی به بچه ها خواهد داد. این گونه آنها راحت تر و راضی تر روز اول مدرسه را پشت سر می گذارند. پس یادتان باشد خوب است که شب قبل همه چیز آماده باشد. صبح روز اول شاید کار خیلی سختی باشد اگر بخواهیم همه چیز را آماده کنیم. همین کار بظاهر ساده کمک بزرگی می کند تا صبح روز اول مدرسه ترس و نگرانی ها کمتر شود. هر چند بهتر است که در طول سال این عادت را حفظ کنیم و تنها به روز اول اکتفا نکنیم.

اکثر کودکان هنگام جدایی از والدین، درجه هایی از اضطراب و ناراحتی را نشان می دهند

شروعی ناخوشایند در روز اول مدرسه

اگر فرزند شما در پایان اولین روز احساس کند که از مدرسه متنفر است، چه پیش خواهد آمد؟ معمولا متخصصان علوم تربیتی توصیه می کنند که اندکی زمان لازم است تا در مدرسه همه چیز برای بچه ها عادی شود. پس کمی به کودک فرصت دهید تا با قوانین جدید، مدرسه، معلم ها و دوستان جدید کنار بیاید. اگر باز هم احساس خوبی نداشت، بهتر است با کودک صحبت کنیم. پدر، مادر، معلم یا مشاور مدرسه می توانند در این مورد به دانش آموز کمک کنند.

روز اول مدرسه روزی فوق العاده

برای این که اولین روز مدرسه برای ما و دانش آموز تبدیل به روزی فوق العاده شود، خواب کامل شب قبل را فراموش نکنید. با این که شاید عادت کرده باشیم که بچه ها در فصل تابستان دیر بخوابند و دیر از خواب بیدار شوند، اما این عادت باید در دوران مدرسه کنار گذاشته شود. پس بچه ها باید بدانند که شب قبل از شروع مدرسه باید خوب بخوابند تا روزی خوب را تجربه کنند. بعلاوه صبحانه را فراموش نکنید. قبل از رفتن به مدرسه زمانی را برای خوردن صبحانه ای مغذی و سلامت تعیین کنید.در ضمن بچه ها باید از همان روزهای اول مدرسه عاداتی خوب و مناسب در مورد درس و تکالیف مدرسه داشته باشند. به بچه ها تاکید کنید که به موقع و سر ساعت تکالیف خود را انجام دهند.همچنین به کودکان یاد دهیم که مدرسه مکان درس و تفریح در کنار هم است. می توان در مدرسه و با رعایت قوانین تفریح و شادی هم داشت. در این مورد هم صحبت اولیا با معلم و سرپرست های مدرسه بسیار مفید است.

روز اول مدرسه

گریه بچه ها در روز اول مدرسه

چرا بعضی از کلاس اولی ها در روز اول مدرسه گریه می کنند؟

اکثر کودکان هنگام جدایی از والدین، درجه هایی از اضطراب و ناراحتی را نشان می دهند که این موضوع هم برای کودک و هم برای والدین او دردناک است. البته در مرحله ای از سن کودک، این ترس و اضطراب یک پدیده رشدی طبیعی است. مثلا اولین روز مدرسه برای بسیاری از بچه ها با ترس جدایی از والدین و ورود به محیطی جدید همراه است و همین ترس ها است که باعث اشک ریختن کودک در اولین روز های ورود به مدرسه می شود. البته جای هیچ نگرانی نیست چرا که پس از گذشت چند روز این مشکل برطرف خواهد شد.

آماده کردن بچه ها برای روز اول مدرسه

خانواده اولین بستر و عامل رشد و پرورش قوای مختلف کودک به حساب می آید. پدر و مادر با روش های تربیتی و ارتباطی خود شرایط و مقدمات پرورش استعدادهای درونی کودک را فراهم می کنند و هرچه خود را بیشتر به توانایی ها و مهارت های لازم برای فرزندپروری تجهیز کرده باشند بهتر و موثرتر از عهده این امر برخواهند آمد. ورود به مدرسه نیز نه تنها آمادگی کودک، بلکه آمادگی پدر و مادر را نیز طلب می کند؛ یعنی والدین آماده قادر به ایجاد آمادگی در کودک هستند.

روز اول مدرسه را یک روز عادی بدانید، جوش نزنید، اولین نقش شما در دوران تحصیلات آرامش است.
به بچه‏ ها امر و نهی نکنید، کار بچه‏ ها را برای آنها انجام ندهید، مگر در مواردی خاص.
اگر از شما کمک طلبیدند کمکشان می‏کنید مثلا وقتی می‏گوید:« بابا دیکته بگو» آن وقت دیکته بگویید. نمره بچه ‏ها را در دوران ابتدایی ملاک قرار ندهید. در دوران راهنمایی و دبیرستان وضعیت درسی مهم است.

به فرزندانتان درس ندهید، چون رابطه تان با بچه‏ ها خراب می‏شود. برایشان معلم بگیرید. وقتی بچه‏ای را به مدرسه می‏فرستید باید لباسش، بدنش، قیافه ظاهری اش، دفتر و کتابش تمیز باشند. ظاهر تمیز اعتماد به نفس را افزایش می‏دهد. بچه‏ها را با اغذیه‏ای که دوست دارند روانه مدرسه کنید.

معده بچه‏ ها کوچک است، زود سیر می‏شوند و زود هم گرسنه. وقتی به مدرسه فرزندتان می‏روید خوشرو و خاضع و مهربان بروید. رفتار متکبرانه شما با اولیای مدرسه مساوی است با تلافی روی فرزندتان.

منبع: نمناک


[ بازدید : 1188 ] [ امتیاز : 3
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر