راهای ساده تشخیص طلاه اصلی ازبدل

يکشنبه 17 تير 1397
0:9
www.Alinaseri.ir


چطوری جواهرات طلا را از جواهرات بدلی تشخیص دهیم؟

با استفاده از این پنج روش تشخیص طلا به راحتی در منزل و بدون امکانات خاص به تشخیص طلا اصلی از بدل پرداخته و از این طریق طلا و جواهرات اصلی را شناسایی نموده و با اطمینان خرید کنید.

ورود جواهرات زیبا و درخشان تقلبی به بازار باعث شده است، همه افراد در هنگام خرید طلا دچار ترس و دلهره شوند و نگران بدلی بودن جواهرات خریداری شده باشند. از این رو آشنایی با انواع روش تشخیص طلا اصلی از بدلی تبدیل به یکی از دغدغه های افراد علاقه مند به جواهر شده است. اگه شما نیز چنین دغدغه ایی دارید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید و با مطالعه آن با روش های موثر و علمی برای تشخیص طلای اصلی آشنا شوید.

پنج روش تشخیص طلا در خانه :

آشنایی با انواع روش تشخیص طلا می تواند نقش موثری در انتخاب صحیح و مناسب شما داشته باشد. همانطور که گفتیم روش های پیشنهادی در این مقاله به سادگی در منزل انجام می گیرند و نیاز به ابزار خاصی ندارند. در ادامه به مطالعه این روش ها و نکات خانه داری جالب پرداخته و سعی کنید در هنگام خرید طلا با استفاده از یکی از این روش های کاربردی، اصلی بودن طلا را تست نموده و آنها را نسبت به جواهرات بدلی و تقلبی تشخیص دهید.


تشخیص طلا با آهنربا :
تشخیص طلا و نقره اصلی

طلا و نقره دیامگنتیک می باشند، به این معنا که آهنربا را جذب نمی کنند. پس استفاده از آهنربا می تواند روشی ساده و موثر در تشخیص طلا و نقره اصلی باشد. آهنربا را به جواهرات خود نزدیک کنید، در صورتی که مقاومتی مشاهده نکردید و جذب یکدیگر شدند به این معناست که جواهرات شما بدلی می باشند.

تشخیص طلا از روی صدا :

برخورد تکه ایی فلز با طلای اصلی منجر به ایجاد صدایی زنگ مانند برای چند ثانیه می شود، در صورتی که صدای دیگری جز صدای زنگ شنیدید، به اصلی بودن جواهرات خود شک کنید.

روش تشخیص با تست اسید :

در صورتی که به طور اتفاقی طلای شما با اسید یا وایتکس برخورد کند، مطمئنا رنگ آن تغییر می کند. در صورتی که رنگ طلا به هر یک از رنگ های قرمز، قهوه ایی و سبز تبدیل شد، طلای شما اصلی و در غیر این صورت بدلی است. این اصل در رابطه با شمش طلا و همچنین سرویس طلای سفید و زرد صدق می کند

تشخیص طلا در سونوگرافی :

سونوگرافی که برای تشخیص بارداری انجام می گیرد می تواند روش تشخیص طلا نیز باشد، لازم است بدانید که صدا با سرعت های مختلف از فلزات عبور می کنند. از این رو اندازه گیری مقیاس ضخامت فرا صوتی می تواند تعیین کننده اصلی یا بدلی بودن جواهرات باشد.

تشخیص طلای اصلی با تکه یخ :

در این روش ساده و آسان، تکه ایی یخ را بر روی طلا یا نقره خود قرار دهید، از آنجایی که طلا و نقره رسانای انرژی گرمایی می باشند، شاهد آب شدن یخ خیلی سریع تر از زمان معمول و در فضای اتاق خواهید بود.

روش تشخیص طلا اصلی

با انواع روش تشخیص طلا و نقره اصل در مقابل جواهرات بدلی و تقلبی آشنا شدید، سعی کنید با به کارگیری این روش ها به تشخیص بدلیجات پرداخته و از خرید آنها اجتناب کنید. همچنین از شما دوستان گرانقدر دعوت می نماییم با کلیک بر روی خانه داری با دیگر مقالات باارزش و مفید در رابطه با امور روزانه آشنا شده و از مطالب مفید ارائه شده نهایت استفاده را ببرید.

منبع : آرگا


[ بازدید : 1413 ] [ امتیاز : 3
]

مطالب مرتبط

سنگ مصنوعی 1397/7/7 ساعت 11:16
سلام وبلاگ خوبی دارید بهتون تبریک میگم به سایت ما هم سر بزنید خوشحال میشم ممنونم
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر